Tiistai-iltana lähdettiin Miliamin kyydillä Länsisatamasta myrskyävälle merelle kohti Tallinnaa. Luojan kiitos tuuli oli etelän puolelta, sivutuulta en olisi varmaan kestänyt. Pahoinvointilääkkeestä huolimatta herra Yrjö ei ollut kaukana... Yöllä annettiin vielä matolääkitykset koirille ja lähdettiin kohti Liettuaa, jossa oli aamupysähdys yhdeksän maissa. Puolan raja ylitettiin aamupäivällä ja maisema vaihtui kumpuilevaksi ja kiviseksi peltoaukeaksi. Koko viikoksi oli luvassa +20 astetta ja aurinkoista, joten sateenvarjoa ei tarvinnut mukaan ottaa. Klo 15 paikallista aikaa oltiin perillä Varsovassa hotelli Porthoksessa. Leevi sai huonekaveriksi salukineito Nadiirin, joka oli varsin viehättävä ja leikkisä otus. Kävimme koirien kanssa terassilla alkuillasta juomassa lasilliset ja tarjoilija toi ystävällisesti koirillekin juotavaa.

Torstaina olikin sitten ensimmäinen näyttely Varsovan valtavassa messuhallikompleksissa, Puolan kennelliiton 80-vuotisjuhlanäyttely. Matkaa hotellilta messukeskukseen oli vain 12 km, mutta aikaa tuohon matkaan tuhraantui 45 minuuttia ruuhkista johtuen. Oikealle hallille kävelemiseen meni 10 min ja jonottamiseen ainakin 15 min. Oma kehäni alkoi heti yhdeksältä, joten tiukille mani! Peräti 10 minuuttia jäi ylimääräistä aikaa! Tuomarina oli norjalainen Arne Foss, joka arvosteli vauhdilla eikä kirjallisia arvosteluita saanut. Leevi oli ainoana veteraaniluokassa ja sai ERIn eli oli ROP-veteraani! Kehäsihteereillä oli hyvä systeemi: he näyttivät numerolapuilla, mitkä koirat menevät seuraavaksi kehään, joten kielitaidottomatkin osasivat olla oikeaan aikaan kehässä. Torstaina cardeissa oli pelkkiä venäläisiä Leevin lisäksi. Arvostelulaput sai vasta, kun koko kehä oli ohi. Cardikehältä juoksin skyeterrierikehään esittämään yhtä skyenarttua, sitten hakemaan koira ja tavarat hallin toiseen päähän, salukikehän kuvaamista, arvostelun hakeminen  omasta kehästä, vähän shoppailua toisessa hallissa ja sitten kiireesti kokoomakehään, joka alkoi pyöriä jo klo 13. Päivällä oli niin kiire, että ehdin syödäkin vasta ison kehän jälkeen.

Perjantaina olikin sitten astetta isommat kekkerit eli Euroopan Voittaja 2018! Enää ei kehään meno jännittänyt, koska tiesin systeemit ja paikan. Kaikkein parasta oli nähdä ulkomaalaisia Facebook-kavereita kasvotusten ja nauttia cardikehän lämpimästä tunnelmasta. Kaikki kannustivat toisiaan ja taputtivat kehän laidalla. Meitä vastassa veteraaniluokassa oli puolalainen 9-vuotias uros, joka vei ansaitusti voiton ja tittelin. Leevi sai jälleen ERIn, tällä kertaa Miroslaw Redlickiltä. Kehän jälkeen paikallinen corgikerho tarjoili syötävää ja juotavaa. He olivat tehneet kaksi korillista corgipipareita ja corgikuppikakkuja! Illalla seitsemän jälkeen bussi lähti kohti kotia. Aamupala syötiin Latvian ja Viron rajalla ja Tallinnassa oltiin jo klo 11, joten vaihdoimme aikaisempaan laivaan ja olimme Helsingissä jo iltapäivällä. Matka- ja näyttelyjärjestelyt olivat täydelliset, kaikki sujui kuin rasvattu. Tämä(kin) reissu oli tekemisen arvoinen!