Perjantaiaamuna lähdettiin reissukaveri Annen autolla kohti Helsinkiä. Annen chow chow -poika matkusti takana ja Leevi takapenkillä, kun pojat eivät oikein tulleet toimeen keskenään. Päätimme siis pitää reilun hajuraon! MiliaM Travelsin sininen bussi odotti meitä Länsisataman parkkipaikalla, ja hirveässä tuulessa ja sateessa lastasimme koirat ja kamat autoon. Sitten kävelimme terminaaliin ja laivaan pääsi melkein saman tien. Merenkäynti oli kova enkä tietenkään muistanut ostaa pahoinvointilääkkeitä. Selvisin matkasta joten kuten horisonttia tiiviisti tuijottaen. Onneksi koirat eivät olleet moksiskaan keinutuksesta, mutta ne olivatkin alimmalla kannella matkan ajan.

Tallinnassa olimme klo 15.30 ja sieltä jatkoimme 20 minuutin matkan huoltoasemalle, jossa eläinlääkäri oli odottamassa meitä. Matolääkeleimat passeihin, pikainen pissalenkki ja matka jatkui! Seuraava pysähdys oli Iklassa, Viron ja Latvian rajalla. Kaupasta ostettiin matkaevästä ja käytettiin koiria jalkaa nostamassa. Riikassa olimme klo 10 jälkeen illalla. Siinä vaiheessa ei jaksanut enää muuta kuin raahata kamat huoneeseen ja käydä nukkumaan. Huonetoveriksi saimme oululaisen Lauran, jolla oli kaksi springerspanielia. Ja Leevi oli heti pohjattoman rakastunut...

Lauantaiaamuna klo 6 mentiin aamulenkille läheiseen puistoon. Ilma oli aurinkoinen ja melko lämmin. Sitten lastattiin koirat bussiin ja painuttiin aamupalalle hotellin yläkertaan. Näyttelypaikalle startattiin klo 8. Paikkana oli Kipsalan messuhalli, jossa järjestettiin samaan aikaan myös lemmikkimessut. Ovella oli tiukka rivistö pukumiehiä, jotka tarkistivat, että kaikilla sisäänpyrkivillä on varmasti leimat kädessä ja numerolapussa. Tuttuja naamoja oli taas kehän laidalla, vaikka ulkomailla oltiinkin. Tuomarina corgeilla oli virolainen Linda Jürgens, jonka arvosteluskaala oli ERIstä H:on. Cardiuroksia oli vain kaksi: Vento ja Leevi. Ei ole vaikea arvata, kumpi voitti, mutta saatiin me silti oikeaksi CACIBiksi muuttuva varaCACIB. Annen Arri-poika oli luokkansa kakkonen pelkällä ERIllä. Illalla klo 19 bussimme lähti takaisin hotellille, ja ajatus oli, että käymme NOPEASTI syömässä hotellin ravintolassa. Lopulta aikaa tuhrautui 2 tuntia, kun tarjoilija ei ollut niitä nopeimpia ja palvelualttius ei suomalaisten kohdalla päätä huimannut. Jos olisimme olleet venäläisiä, tahti olisi varmasti ollut ihan toinen.

Jännitys huipussaan omaa vuoroa odotellessa...

Ja se häntä pyöri taas koko ajan...

Sunnuntaina oli sama lähtöaikataulu ja päivä uus! Cardeja oli kaksi vähemmän, ja tuomarina oli Marija Kavcic Sloveniasta. Aivan ihana tuomari, hymyili taukoamatta! Kehässä oli myös harjoitusarvostelija, ja meitähän sitten pyöritettiin kehässä useamman kerran ja syynättiin tavallista tarkemmin. Vento oli tänäänkin parempi, mutta se serti tuli tietysti meille! Ja varaCACIB... Titteli siis saatiin ja se oli päätavoitteena! Myöskin ulkomaiden CACIBit on nyt kasassa, joten yksi CACIB pitäisi saada vielä huhtikuun puolenvälin jälkeen ja sitten se kolmikirjaiminen himoittu titteli olisi meidän!

Arrikin sai tänään sertin, joten ei ollut Annellakaan turha reissu. Ikä ei vielä riittänyt valioitumiseen, mutta eipä siinä kauaa mene. Ryhmäkilpailuissa tuli meidän bussilaisille useampiakin sijoituksia, joten tämä päivä oli kaikille parempi kuin lauantai.

FI & EE & LV MVA EE JMVA JV-11 TLNW-13 Rotshcard Leopold

Paluumatkalle lähdettiin heti näyttelyn päätyttyä ja ensimmäinen pysähdys oli jälleen Iklan raja-asemalla. Sain otettua sen jälkeen bussissa parin tunnin torkut, ja Tallinnan hotelliin saavuimme n. klo 22.30. Todella kiva hotelli olikin, harmitti, kun ei siellä montaa tuntia ehtinyt olla. Maanantaiaamuna lähdettiin 6.30 satamaan eväspussukat mukana ja yllättävän pirteinä! Tällä kertaa meri oli tyyni ja sumuinen ja matka meni huomattavasti mukavammin aamukahvia siemaillen. Kotona oltiin puoleltapäivin hyvissä voimissa ja monta kokemusta rikkaampina! Matka oli kaikin puolin onnistunut ja lähtisin koska vaan uudestaan! Vähän houkuttelisi lähteä Liettuaan lokakuussa, mutta katsotaan nyt...