Tänään käytiin Valkealassa KSSK:n hallilla mätsärissä Hiskin ja Leevin kanssa. Mä olin pyörällä päästäni rankan työpäivän jälkeen, mutta kehässähän se nuppi hyvin nollautui... Mä esitin Hiskin pienissä koirissa ja hävittiin lancashire heeler -kehäkonkarille, joka näytti saaneen sijoituksen punaisissa. Että huonolle ei hävitty!=) Tuomari kyllä sanoi, että oli niin tasaväkinen pari, että kumpi vaan olisi voinut saada punaisen. Cardiganeja edusti myös Mimmi, joka sai myös sinisen. Sinisten kehästä ei herunut sijoituksia.

Anu esitti Leevin parikehässä sinisen nauhan arvoisesti, vastassa oli ihana irlanninsusikoirapentu. Kehässä oli niin paljon jänniä haisuja, että Leevin keskittyminen vähän kärsi. Minä esitin Leevin sitten sinisten kehässä, muttei meillekään sijoitusta tullut. Ja mikä ihme siinä on, että kun tuomari katsoo, niin seuhdataan ja veuhdataan ja kun tuomari kääntää selän, niin kyllä sitten seisotaan liikkumatta paikallaan hienossa asennossa!?! Tämä tuntuu tapahtuvan melkein joka kerta ja moni muukin on varmasti tehnyt saman havainnon. Onkos se Mr. Murphy taas asialla...? Joka tapauksessa harjoitusta saatiin, nähtiin tuttuja ja oli ihan mukava ilta eikä pakkanenkaan paukkunut kovaa. Hiskin kanssa en ole ollut kehässä kahteen kuukauteen ja Leeville kisat olivat ihan ensimmäiset, joten hienosti meni pojilla! Harmikseni huomasin hallin seinällä ilmoituksen, jossa luki, että pienten koirien näyttelyharjoitukset siirtyvät alkamaan vuoden alusta klo 18. Mä en sitten työpäivinä enää ehdi harkkoihin, joten harjoitella voi vain silloin, jos torstai sattuu olemaan vapaa.

Näillä eväillä lähdetään sitten kohti messaria, joka onkin jo reilun viikon päästä. Hiski pääsee elämänsä ensimmäiselle junamatkalle klo 5 aamulla (miten mä saan sen hereille???) ja iltapäivällä takaisin. Katsotaan, miten äijän käy...